divendres, 12 de gener de 2018

El paisatge sonor de Palamós entre 1770 i 1850: l'església de Santa Maria i el convent de Nostra Senyora de Gràcia

http://mdc.cbuc.cat/cdm/singleitem/collection/afceccf/id/22606/rec/39
El temple parroquial de Santa Maria, junt amb el convent dels agustins eren els dos espais que albergaven la música religiosa durant aquest període.
La construcció de l'orgue, per part de Josep Pujol fou una actuació molt important que dotaria a la població d'un prestigi i atractiu per ser una obra de gran qualitat i elevat pressupost.
Hi trobareu en aquestes ratlles els detalls de l'orgue, els organistes i l'escolania.
També el convent dels agustins estigueren dotats de grans cantors, i cal destacar la figura de Joan Vicens, que acabà essent el cantor més important de la capella de la catedral de San Juan de Puerto Rico.
El seu poder al capdavant de la capella de música li permeté acollir cantors baix empordanesos a l'altra banda de l'Atlàntic.

Aquestes ratlles són un petit resum de la meva tesina defensada el 12 de juliol del 2016 a la Universitat Autònoma de Barcelona, sota la tutoria del Dr. Josep Maria Gregori i Cifré.

Anna Maria Anglada i Mas. "El paisatge sonor de Palamós entre 1770 i 1850: l'església de santa Maria i el convent de Nostra Senyora de Gràcia". Revista Catalana de Musicologia, núm X (2017), p. 171-190.  http://revistes.iec.cat/index.php/RCMus